torsdag 17. februar 2011

uke.6

Fredag uke.6 demonterte jeg bilen og pusset og vasket rammen til bilen slik at den var klar til lakering.

Jeg begynte med å demontere alle delene som kunne demonteres, de delene som kunne takes av bilen var, motor, ratt, sete, setebelter, bremser, jul og gearbox og et hondbrekk som brukes til clutch.

Først løsnet jeg boltene på motorfestene, de var festet med M8 bolter, løsnet boltene med to 13mm fastnøkkler, løsnet gasviren og tok av drivreimene.

Deretter skrudde jeg av sboltene på setet, de var også festet med M8 bolter, løsnetboltene med en 13mm fastløkkel.

Jeg fortsatte videre med hjul og gearbox, de var festet med fire bolter, løsnet boltene på gearboxen med en 14mm fastnøkel, andre siden med 2 17mm fastnøkler.
løsnet også rattet, demonterte ved å bruke en hammer og meisel til å slå ut låsepinnen i rattstaget.
Deretter slipet jeg bort overflødige sveisererler og urenheter, det gjorde jeg med en vinkelsliper som jeg hadde monert en pussskive på.

Deretter vasket jeg rammen med to forsjelige midler, startet med whitesprit som jeg hellte opp i en kopp, brukte noen filler til å vaske og tørke av rammen.
Deretter brukte jeg rødsprit, jeg tømte litt rødsprit oppi en liten balje og brukte noen filler til å vake og tørke bort oljerester og smuss.



Verktøy og maskiner som ble brukt:
vinkelsliper med puss skive, 13mm fastnøkkel, 17mm fastnøkkel, hammer, meisel, skivtenøkkel, whitesprit, rød sprit og noen gammle filler som tidligere har vært dynetrekk eller noe sånt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar